Σύγκριση τιμών παρόχων ηλεκτρικού ρεύματος
Καθώς συγκρίνουμε τις διάφορες εταιρείες παροχής ρεύματος καλό είναι να έχουμε κάποια πολύ βασικά δεδομένα υπόψη μας.
Πρώτα απ’ όλα ας ορίσουμε τι σημαίνει «αλλαγή παρόχου». Η αλλαγή αυτή αφορά πολύ απλά στο λογιστικό κομμάτι της κατανάλωσης ρεύματος. Διαλέγουμε δηλαδή φθηνότερη κιλοβατώρα και παράλληλες εμπορικές προσφορές που περιλαμβάνονται στο συμβόλαιό μας με τον νέο πάροχο (φθηνό τιμολόγιο, Ρήτρα ΟΤΣ, έκπτωση εμπρόθεσμης εξόφλησης, εγγύηση, πάγιο, συνδρομή, κλπ.) . Αυτό είναι και το ανταγωνιστικό σκέλος της προσφοράς, το πεδίο δηλαδή στο οποίο ο κάθε πάροχος μπορεί να παρέμβει.
Βρες το Φθηνότερο Ρεύμα από τους Ειδικούς!
Η αλλαγή παρόχου ΔΕΝ περιλαμβάνει αλλαγή δικτύου, αποφυγή βλαβών, αποφυγή διακοπής ρεύματος ή αποφυγή χρεώσεων προς τρίτους. Η διαχείριση αυτών των θεμάτων είναι αποκλειστικότητα του ΔΕΔΔΗΕ (Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας) και οι κανονισμοί του επιβάλλονται σε όλους τους παρόχους (ΔΕΗ, Elpedison, Watt & Volt, ZeniΘ, ΒΙΕΝΕΡ, Protergia, ΠΕΤΡΟΓΚΑΖ, Φυσικό Αέριο, Ήρων, NRG, Volterra, Volton, ΚΕΝ, Solar Energy, ΕΛΤΑ Ενέργεια, ΕΛΙΝΟΙΛ, ΟΤΕ Estate, We Energy, κλπ.) και κατ’ επέκταση σε όλους τους καταναλωτές.
Άλλοι φορείς στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας είναι:
- ο Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ).
- η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ).
- το Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ).
- ο Λειτουργός της Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΛΑΓΗΕ).
Αν επικεντρωθούμε λοιπόν στο λογιστικό κομμάτι, θα βρούμε ενδιαφέροντα οικονομικά πακέτα. Παρακάτω θα δούμε μερικά βήματα που θα μας οδηγήσουν σε μια ασφαλή επιλογή.
Σύγκριση Παρόχων Ρεύματος 2023 | Ρεύμα Σύγκριση
Ενεργειακό προφίλ καταναλωτή
Γνωρίζετε το «ενεργειακό προφίλ» σας; Με μια ματιά στον εκκαθαριστικό λογαριασμό σας θα βρείτε πληροφορίες για την τιμολογιακή κατηγορία στην οποία ανήκετε (οικιακή, εμπορική, κλπ.), την ισχύ παροχής ρεύματος (μονοφασική ή τριφασική), την ενέργεια που καταναλώνετε και πόσο αυτή στοιχίζει.
Ας δούμε τώρα πως χτίζεται το ετήσιο ενεργειακό προφίλ μας. Οι εκκαθαριστικοί λογαριασμοί που λάβαμε μέσα σε ένα έτος δείχνουν την ετήσια κατανάλωσή μας σε κιλοβατώρες και πόσα χρήματα κόστισε η εν λόγω κατανάλωση, χωρίς να συνυπολογίσουμε τις χρεώσεις προς τρίτους (ΕΡΤ, Δημοτικά Τέλη, κλπ.). Με βάση αυτό το ετήσιο ενεργειακό προφίλ θα προβούμε σε υπολογισμό οικονομικής προσφοράς από άλλους παρόχους.
Παραδείγματος χάρη, αν είστε πελάτης της ΔΕΗ, θα δείτε ότι ο συγκεκριμένος πάροχος εκδίδει εκκαθαριστικούς λογαριασμούς κάθε 4μηνο, άρα με 3 ετήσιους εκκαθαριστικούς μπορείτε να εντοπίσετε το ετήσιο ενεργειακό προφίλ σας.
Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι κατά την αξιολόγηση καινούριου παρόχου θα πρέπει να συγκρίνετε το οικονομικό πακέτο που προσφέρει πάνω στην ίδια βάση (π.χ. εκκαθαριστικούς 4μήνου). Αυτό μπορεί να γίνει με τον εξής τρόπο:
- προσκομίζουμε τα στοιχεία του ετήσιου ενεργειακού μας προφίλ
- ζητούμε να μας γίνει οικονομική προσφορά με τις ισχύουσες τιμές και με βάση το ετήσιο ενεργειακό μας προφίλ
- ζητούμε επιπλέον να γίνει κοστολόγηση ενός έτους με τις ισχύουσες τιμές του τωρινού μας προμηθευτή
- ζητούμε γραπτώς και τους Γενικούς Όρους Προμήθειας της εταιρείας ρεύματος.
Σύγκριση τιμολογίων
Ομολογουμένως δεν είναι απλή υπόθεση η σύγκριση τιμολογίων γιατί όπως προαναφέρθηκε πρέπει να συνεκτιμηθούν η τιμή της κιλοβατώρας και οι δεσμεύσεις που περιλαμβάνονται στο χαμηλό κόστος της (Ρήτρα ΟΤΣ, έκπτωση εμπρόθεσμης εξόφλησης, χρονική διάρκεια συμβολαίου, εγγύηση, πάγιο, συνδρομή κλπ.) καθώς επίσης και άλλα μέρη της προσφοράς (εκπτωτικά κουπόνια, δωροεπιταγές, κλπ.).
Πολύ σημαντικό είναι να τονίσουμε ξανά ότι ο υπολογισμός μεταξύ παρόχων πρέπει να γίνεται στην ίδια βάση (τιμές με ή χωρίς ΦΠΑ, ειδικό φόρο κατανάλωσης ή όχι, κοκ). Λάβε τα τελευταία νέα σχετικά με τιμή kwh 2023.
Άλλα κριτήρια
Πριν την υπογραφή της σύμβασής σας, καλό θα ήταν να σκεφτείτε τις δικές σας ανάγκες σε κατανάλωση ενέργειας. Έπειτα να ελέγξετε ό,τι δεδομένα έχετε στα χέρια σας και κυρίως τις λεπτομέρειες. Παράλληλα να συλλέξετε όσες περισσότερες προσφορές από παρόχους γίνεται. Γνώμες φίλων και γνωστών είναι πάντα ευπρόσδεκτες και μπορούν να σας κατατοπίσουν ως προς τις παγίδες αλλά και τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται.
Μη διστάσετε να ρωτήσετε τους υποψήφιους παρόχους για πιο έμμεσες πληροφορίες ή για πληροφορίες που δεν καταλαβαίνετε όπως:
- μη δυνατότητα αποπληρωμής λογαριασμού
- ελάχιστη διάρκεια συμβολαίου
- πάγια εντολή πληρωμής
- εγγύηση πληρωμών
- κόστος διακοπής πριν την λήξη (αν υφίσταται)
- υπηρεσίες (εξυπηρέτηση, συχνότητα αποστολής λογαριασμών, τρόπου πληρωμής)
Βρες το Φθηνότερο Ρεύμα από τους Ειδικούς!
Ο καταναλωτής θα πρέπει να γνωρίζει ότι αν δώσει τηλεφωνική συγκατάθεση σε εκπρόσωπο παρόχου για αλλαγή εταιρείας είναι σαν να έχει ήδη υπογράψει καινούριο συμβόλαιο και επομένως πρέπει ο εκπρόσωπος να του στείλει στο προσεχές διάστημα τη σύμβαση και να τον ενημερώσει για τους όρους της. Η σύμβαση συνοδεύεται από τη Δήλωση Υπαναχώρησης η οποία κατοχυρώνει το δικαίωμα στον καταναλωτή να ακυρώσει τη σύμβαση εντός 14 ημερών από τη σύναψή της χωρίς επιβάρυνση.