Η ενεργειακή κρίση δεν αφορά μόνο τις μεγάλες βιομηχανίες και τα στρατηγικά παιχνίδια ανάμεσα στις χώρες αλλά είναι μια πραγματικότητα που τη βιώνει καθημερινά ο καταναλωτής. Σε πολλές περιπτώσεις ο κόσμος αναγκάζεται να κόψει το ρεύμα σε ακατοίκητα ακίνητα προκειμένου να ελαττώσει τα μηνιαία έξοδα. Άλλες φορές οι πάροχοι ρεύματος διακόπτουν την ηλεκτροδότηση σε μικρές επιχειρήσεις αλλά και νοικοκυριά τα οποία αντιμετωπίζουν το φάσμα της ενεργειακής φτώχειας λόγω ανεξόφλητων και υπέρογκων οφειλών. Ένα φαινόμενο το οποίο το τελευταίο διάστημα έχει αυξηθεί.
Βήμα βήμα η επανασύνδεση
Τι γίνεται όμως σε περίπτωση που κάποιος αποφασίσει να επανασυνδέσει το κομμένο ρεύμα. Με ποιο τρόπο γίνεται αυτή η διαδικασία. Πόσο κοστίζει η επανασύνδεση στη ΔΕΗ ή κάποια άλλη από τις εταιρείες ρεύματος; Ας δούμε βήμα – βήμα την κάθε περίπτωση ξεχωριστά.
Αρχικά είναι άλλο η παύση εκπροσώπησης λόγω οφειλών και η μεταφορά στην Καθολική Υπηρεσία και άλλο η απευθείας διακοπή ρεύματος.
#1 Διακοπή ρεύματος λόγω οφειλών & μεταφορά στην Καθολική Υπηρεσία
Ο πάροχος ρεύματος σε μία τέτοια περίπτωση, καταγγέλλει τη σύμβαση που έχετε υπογράψει λόγω του πιθανού χρέους που μπορεί να έχει προκύψει και σταματάει πλέον να σας εκπροσωπεί. Ο καταναλωτής μεταφέρεται στην καθολική υπηρεσία. Για ένα μικρό χρονικό διάστημα το ρεύμα η παροχή το προμηθεύεται από τη ΔΕΗ τον Ήρωνα και την Protergia οι οποίες εταιρείες ρεύματος όμως δεν εκπροσωπούν την παροχή σας. Ποιος είναι ο λόγος που μεταφέρεται η παροχή στην Καθολική υπηρεσία; Να υπάρχει ο απαιτούμενος χρόνος μέχρι να βρείτε κάποιον άλλον πάροχο και να γίνει νέα σύμβαση. Σε περίπτωση που ο πάροχός σας έχει αποστείλει επιστολή προκειμένου να σας γνωστοποιήσει ότι δεν σας εκπροσωπεί πλέον πρέπει να κάνετε όλες τις απαραίτητες διαδικασίες ώστε να βρείτε νέο πάροχο.
Οι υποχρεώσεις του παρόχου
– Πρέπει να σας ενημερώσει με ακριβείς ημερομηνίες τόσο για το πότε θα λήξει η εκπροσώπησή σας όπως και το πότε θα μεταφερθεί η παροχή σας στην καθολική υπηρεσία.
– Όταν μεταφερθείτε στην καθολική υπηρεσία εκδίδεται ένας τελικός λογαριασμός όπου γίνεται η εκκαθάριση ρεύματος που έχετε καταναλώσει.
– Ταυτόχρονα καταγράφονται οι οφειλές και η εγγύηση η οποία θα επιστραφεί.
#2 Απευθείας διακοπή ρεύματος
Η απευθείας διακοπή διαφέρει από την πρώτη περίπτωση γιατί δε σταματάτε να είστε στο πελατολόγιο της εταιρείας ρεύματος. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Τα συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ μπορεί να έρθουν στο σπίτι σας προκειμένου να κόψουν το ρεύμα όμως δεν υπάρχει καταγγελία σύμβασης. Δηλαδή αν εξοφλήσετε τα απλήρωτα τιμολόγια τότε γίνεται άμεση επανασύνδεση.
Σε ποιες περιπτώσεις μπορεί να σας κόψει το ρεύμα ένας πάροχος ρεύματος; Σε περίπτωση που έχουν μείνει πολλοί ληξιπρόθεσμοι λογαριασμοί απλήρωτοι.
Βρες το Φθηνότερο Ρεύμα από τους Ειδικούς!
Τα βήματα για να κάνετε επανασύνδεση στο κομμένο ρεύμα
Η διαδικασία είναι ίδια τόσο στη ΔΕΗ όσο και στις άλλες εταιρείες ρεύματος. Αφού επιλέξετε τον πάροχο που επιθυμείτε στη συνέχεια κάνετε αίτηση προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
Πρώτο βήμα.
Εάν σας έχουν κόψει το ρεύμα λόγω απλήρωτων λογαριασμών ή έχουν μεταφέρει την παροχή σας στην καθολική υπηρεσία και επιθυμείτε επανασύνδεση τότε πρέπει αρχικά να δείτε ποια εταιρεία έχει το πιο φθηνό ρεύμα ώστε να διερευνήσετε ποια προσφορά σας συμφέρει περισσότερο. Κάνοντας σύγκριση παρόχων ρεύματος στην πλατφόρμα μας μπορείτε να βρείτε το πιο φθηνό ρεύμα
Δεύτερο βήμα.
Συγκεντρώνετε τα δικαιολογητικά ώστε να συναφθεί η νέα σύμβαση αφού πρώτα έχετε επιλέξει την κατάλληλη εταιρεία ρεύματος αλλά και την προσφορά που σας κάνει
Ποια είναι τα δικαιολογητικά για να επανασυνδεθεί το κομμένο ρεύμα σε οικιακή παροχή
– ο τελικός λογαριασμός από την τελευταία εταιρεία στην οποία ήσασταν.
– ο τελευταίος λογαριασμός από την καθολική υπηρεσία
– Αστυνομική Ταυτότητα
– Πρόσφατη Ένδειξη μετρητή
– Απόδειξη εξόφλησης παρελθοντικών ανεξόφλητων ποσών ή το Έντυπο που πιστοποιεί ότι έχετε κάνει διακανονισμό
– Πιστοποιητικό από Ηλεκτρολόγο στο οποίο πρέπει να είναι εμφανής ο αριθμός παροχής ρεύματος
Ποια είναι τα δικαιολογητικά για επανασύνδεση σε επαγγελματική παροχή
– Ο τελικός λογαριασμός από την τελευταία εταιρεία στην οποία ήσασταν.
– Ο τελευταίος λογαριασμός από την καθολική υπηρεσία
– Αστυνομική Ταυτότητα νόμιμου εκπροσώπου
– Αν έχετε ατομική επιχείρηση το έντυπο της Έναρξης επιχείρησης
– Εάν έχετε εταιρεία το καταστατικό της εταιρείας
– Πρόσφατη Ένδειξη μετρητή
– Αποδεικτικά πως έχετε εξοφλήσει προηγούμενες ανεξόφλητες οφειλές ή το έντυπο Απόδειξη εξόφλησης προηγούμενων ανεξόφλητων ποσών ή το έντυπο που πιστοποιεί ότι έχετε κάνει διακανονισμό
– Πιστοποιητικό από Ηλεκτρολόγο στο οποίο πρέπει να είναι εμφανής ο αριθμός παροχής ρεύματος
Σε περίπτωση που σας έχουν κόψει το ρεύμα λόγω κάποιας ληξιπρόθεσμης οφειλής τότε αν εξοφλήσετε το χρέος στην εταιρεία η επανασύνδεση γίνεται εντός δύο εργάσιμων ημερών
Κομμένο ρεύμα σε ευάλωτους καταναλωτές.
Για ορισμένους συμπολίτες μας η εξόφληση ενός λογαριασμού δεν είναι τόσο απλή υπόθεση καθώς λόγω οικονομικών δυσκολιών δε μπορούν να αποπληρώσουν τα ποσά. Ωστόσο από τον Δεκέμβριο του 2021
υπάρχει ο πενταψήφιος αριθμός 15902 προκειμένου να στηριχθούν οι ευάλωτοι καταναλωτές οι οποίοι έχουν έρθει αντιμέτωποι με τη διακοπή της ηλεκτροδότησης.
Χρήσιμη πληροφορία: Εάν σας έκοψαν το ρεύμα λόγω ληξιπρόθεσμων λογαριασμών μέχρι και τις 31/03/2022 τότε έχετε τη δυνατότητα να καλέσετε στο 15902 από Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες από 8:00 το πρωί έως 20:00 το βράδυ και έτσι όχι μόνο γίνεται η επανασύνδεση αλλά προβλέπεται να λάβετε ειδικό βοήθημα ώστε να εξοφληθεί ο λογαριασμός.
Πρέπει πάντα να θυμάστε ότι υπάρχουν συγκεκριμένα εισοδηματικά κριτήρια για τους δικαιούχους αυτής της υπηρεσίας ενώ αφορά αποκλειστικά τις κύριες κατοικίες.
Ας δούμε τις κατηγορίες που υπάρχουν για το σχετικό βοήθημα που προβλέπεται αλλά και το ύψος του.
Σπίτια με οφειλές έως 6.000 ευρώ καλύπτεται ολόκληρο το ποσό για τους δικαιούχους.
Για οφειλές από 6.000 ευρώ μέχρι 9.000 ευρώ προβλέπεται να καταβληθεί το 75% του ποσού.
Σε περίπτωση οφειλών που ξεκινάνε από 9.000 ευρώ μέχρι και 12.000 ευρώ τότε το βοήθημα ανέρχεται στο μισό δηλαδή στο 50% της οφειλής.
Ενώ για οφειλές που ξεπερνούν τις 12.000 ευρώ προβλέπεται να καταβάλλεται το 30% του ποσού.
Από τη στιγμή που θα καταβληθεί το μέρισμα οι καταναλωτές μπορούν να εξοφλούν το υπόλοιπο χρέος με άτοκες δόσεις
Βρες το Φθηνότερο Ρεύμα από τους Ειδικούς!
Ο χρόνος της επανασύνδεσης
Θα δούμε τώρα το χρόνο που χρειάζεται ώστε να πάρει και πάλι ρεύμα το σπίτι σας από τη στιγμή που θα γίνει η υποβολή της αίτησης για τη διακοπή ηλεκτροδότησης είτε στη ΔΕΗ είτε σε κάποια από τις άλλες εταιρείες ενέργειας. Στην περίπτωση μιας νέας σύμβασης με κάποιο πάροχο η σε περίπτωση που έχει εξοφληθεί το χρέος ή έχει γίνει ο σχετικός διακανονισμός τότε ο πάροχος είναι υποχρεωμένος να υποβάλλει το σχετικό αίτημα στο ΔΕΔΔΗΕ ώστε να γίνει η επανασύνδεση
Το διάστημα στο οποίο συνήθως ολοκληρώνεται η επανασύνδεση είναι από 3 έως 5 εργάσιμες ημέρες.
Σε περίπτωση που ο λογαριασμός έχει μεταφερθεί σε καθολική υπηρεσία επομένως υπάρχει ρεύμα στο σπίτι ή την επιχείρηση τότε απαιτούνται γύρω στις 10 εργάσιμες για να ολοκληρωθεί η διαδικασία εκπροσώπησης από το νέο πάροχο ρεύματος.
Πόσο κοστίζει η διαδικασία της επανασύνδεσης.
Ο ΔΕΔΔΗΕ δε χρεώνει με κάποιο ειδικό τέλος. Όμως αν διακοπή ηλεκτροδότησης δεν έχει πραγματοποιηθεί από τον πάροχο αλλά φταίει κάποια βλάβη στην ηλεκτρική εγκατάσταση του σπιτιού ή της επιχείρησής σας τότε θα σας χρεώσουν για την άσκοπη μετάβαση
Ποιες είναι αυτές οι χρεώσεις;
-Στη Μέση Τάση οι καταναλωτές επιβαρύνονται με 36,68€ + ΦΠΑ
– Αν ανήκετε στη χαμηλή τάση τότε η χρέωση άσκοπης μετάβασης είναι στα 22,01€ + ΦΠΑ
Τι σημαίνει αυτό; Ότι πριν κινήσουμε τις διαδικασίες πρέπει να είμαστε βέβαιοι για το λόγο που το ακίνητό μας έχει μείνει χωρίς ρεύμα. Αν είναι όντως λόγω χρέους ή αν έχει προκύψει κάποια βλάβη στην εγκατάσταση
Αυτά είναι τα αναλυτικά βήματα που θα σας βοηθήσουν να ξανασυνδέσετε το ρεύμα στο σπίτι ή το κατάστημά σας. Ακόμα και να έχετε ληξιπρόθεσμες οφειλές μπορείτε στη διαδικασία αλλαγής παρόχου ρεύματος και να κάνετε σύγκριση στις τιμές της κιλοβατώρας ώστε στο μέλλον να εξοικονομήσετε ενέργεια βρίσκοντας το πιο φθηνό ρεύμα.