Τους επόμενους μήνες, η ανάγκη της ευρωπαϊκής ζώνης να εισάγει υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) πιθανότατα θα επεκταθεί σημαντικά. Μέχρι τον Δεκέμβριο του 2023, η συνολική εισαγωγική ικανότητα αναμένεται να αυξηθεί κατά 20% ως αποτέλεσμα της δημιουργίας νέων εγκαταστάσεων εισαγωγής LNG, καθώς η περιοχή εργάζεται για να μειώσει την εξάρτησή της από τον ρωσικό αγωγό. Μέχρι το τέλος του έτους, η συνολική ετήσια δυναμικότητα εισαγωγής LNG της Ευρώπης —η οποία είναι σήμερα 210 εκατομμύρια τόνοι— θα μπορούσε να φτάσει περίπου τους 250 εκατομμύρια τόνους, μια σημαντική αύξηση που φέρνει την Ευρώπη κοντύτερα στους στόχους της. Το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης της παραγωγικής ικανότητας, που οφείλεται κυρίως στα νέα γερμανικά τερματικά εισαγωγών, συγκεντρώνεται στο πρώτο μέρος του επόμενου έτους.
Η Γερμανία αύξησε τις προθέσεις της να αγοράσει LNG ως αποτέλεσμα της επιβράδυνσης των παραλαβών από τη Ρωσία, καθιστώντας την τη χώρα που πρόσφατα εισήγαγε το περισσότερο ρωσικό φυσικό αέριο μέσω των αγωγών. Δέκα εγκαταστάσεις εισαγωγής LNG έχουν προγραμματιστεί επί του παρόντος να λειτουργήσουν στο δίκτυο μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια και η χώρα έχει επίσης υπογράψει πολλαπλές συμφωνίες προμήθειας με διάφορους παραγωγούς. Η Πλωτή Αποθηκευτική Μονάδα Επαναεριοποίησης (FSRU) Hoegh Esperanza, 170.000 m3, ο πρώτος από τους τρεις προγραμματισμένους τερματικούς σταθμούς εισαγωγής, έχει ήδη φτάσει στις εγκαταστάσεις των 5,8 εκατομμυρίων τόνων ετησίως στο Wilhelmshaven, με τη δοκιμαστική αποστολή να ξεκινά στις 21 Δεκεμβρίου. Στις 16 Δεκεμβρίου, το 140.000 m3 Neptune FSRU έφτασε στο Deutsche Ostsee των 5,2 εκατομμυρίων τόνων στο Lubmin. Η εγκατάσταση εισαγωγής Brunsbuttel των 4 εκατομμυρίων τόνων ετησίως έχει προγραμματιστεί να λάβει την Πλωτή Αποθηκευτική Μονάδα Επαναεριοποίησης (FSRU) της τον επόμενο μήνα.
Βρες το Φθηνότερο Ρεύμα από τους Ειδικούς!
Τρία επιπλέον λιμάνια εισαγωγής ενδέχεται να αρχίσουν να λειτουργούν στη Γερμανία αργότερα φέτος. Η δεύτερη μονάδα που θα λειτουργεί στο Wilhelmshaven αναμένεται να είναι το Excelsior FSRU 138.000 m3 και η λειτουργία αναμένεται να ξεκινήσει τον Οκτώβριο. Μια εγκατάσταση στο Stade και μια άλλη στο Lubmin, που και οι δύο αναμένεται να συνδεθούν στο διαδίκτυο μέχρι το τέλος του έτους, ενδέχεται να εμφανιστούν μετά από αυτό.
Ένας άλλος τερματικός σταθμός που έχει προγραμματιστεί να συνδεθεί στο διαδίκτυο τις επόμενες εβδομάδες θα είναι στο Inkoo της Φινλανδίας και θα παράγει 3,8 εκατομμύρια τόνους φυσικού αερίου ετησίως, αυξάνοντας την παροχή φυσικού αερίου όχι μόνο στη Φινλανδία αλλά και στην Εσθονία και την περιοχή της Βαλτικής. Στις 28 Δεκεμβρίου, το Exemplar FSRU των 150.900 m3 έφτασε στο Inkoo και η φινλανδική Gasgrid έχει θέσει ως στόχο ο τερματικός σταθμός να ξεκινήσει τη διανομή φυσικού αερίου μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου.
Μέχρι τις αρχές του επόμενου έτους, το έργο εισαγωγής Saros θα επιτρέψει στην Τουρκία να αυξήσει την τρέχουσα δυναμικότητα εισαγωγής κατά 34,8 εκατομμύρια τόνους ετησίως. Η Botas έχει εξασφαλίσει τα 180.000 m3 Vasant FSRU για το έργο, το οποίο αναμένεται να έχει δυνατότητα επαναεριοποίησης 20 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων την ημέρα ή περίπου 5,6 εκατομμύρια τόνους δυναμικότητας εισαγωγής LNG.
Επεκτείνοντας τα τρέχοντα έργα της και αποκτώντας ένα επιπλέον FSRU, η Γαλλία σκοπεύει να αυξήσει την ικανότητά της να εισάγει LNG. Μέχρι τις αρχές του επόμενου έτους, τα λιμάνια εισαγωγής Dunkirk και Fos Cavaou αναμένεται να έχουν αυξήσει την ετήσια εισαγωγική τους ικανότητα κατά 2 εκατομμύρια τόνους μέσω της βελτίωσης της διαδικασίας και της αποσυμφόρησης. Το Cape Ann FSRU 145.000 m3, το οποίο έχει προγραμματιστεί να φτάσει τον Ιούνιο του 2023 και να τεθεί σε λειτουργία τον Σεπτέμβριο, θα χρησιμοποιηθεί επίσης από την TotalEnergies για να ανοίξει τον τερματικό σταθμό εισαγωγών της Χάβρης, 2,9 εκατομμυρίων τόνων ετησίως.
Αν και τα προγράμματά τους είναι λιγότερο βέβαια, ορισμένα περαιτέρω προτεινόμενα τερματικά πρόκειται να στοχεύουν σε νεοφυείς επιχειρήσεις στην Ευρώπη το επόμενο έτος. Το 170.000 m3 Golar Tundra θα χρησιμοποιηθεί από την ιταλική Snam για την έναρξη λειτουργίας ενός τερματικού σταθμού 3,8 εκατομμυρίων τόνων ετησίως στο Piombino, αλλά η αντίθεση από την τοπική κυβέρνηση μπορεί να εμποδίσει την έναρξη λειτουργίας του τον Μάιο, όπως είχε προγραμματιστεί.
Η αύξηση της χωρητικότητας εισαγωγής LNG της Ευρώπης αναμένεται να οδηγήσει σε σταδιακή απεξάρτηση από την προμήθεια από τον Ρωσικό αγωγό, καθώς οι περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες επιδιώκουν να διαφοροποιήσουν τις πηγές φυσικού αερίου τους.